Ring klocka; RING!

Nyårslöften, klyschor om ett bättre och sundare liv och du vet. Jag tror vi alla blir lite sentimentala såhär års och går runt i någon dröm om bättre dagar. Jag kommer inte undan jag heller. I mitt stilla sinne så har jag ett litet hopp om att poletten ska trilla ner och jag ska ta mig upp. Typ. Köpa träningskort, sluta snusa, börja ta tag i saker som ligger på hög, i dubbel bemärkelse.

Storslagna planer inför 2009, hurra och allt det där. Grejen är att det inte är en sån stor grej. För mig i alla fall. För mig är det en liten jävla skitsak som gör att jag ofta känner mig trött, håglös, otränad och lat. EN SKITGREJ! Den lilla petitessen kallas snoozefunktion. En snoozefunktion får mig att sova bort lediga dagar, att vakna efter lunch istället för att ta vara på förmiddagen, vilken är enligt min mening, dygnets bästa tid. Och nu inget ont om snoozefunktionen. Den kan ju inte rå för att den är en enerverande, aldrig sinande liten pipfunktion som förstör mitt liv. Inte leta syndabockar nu Åsa. Men jeklars anamma vad den kan ställa till med oreda och dra bort mina räknade timmar. Eller 9 minutersintervaller.

Så?

Jag kan inte riktigt lova. Jo det kan jag. Jag lovar härmed att jag ska försöka gå upp första gången klockjäveln ringer hädanefter.

GOTT NYTT ÅR 2009!

Kommentarer
Postat av: NK

Snooza på f e m. Det blir lite fler sönderryckta ögonblick att fylla livet med. Ett lapptäcke liksom.

2009-01-16 @ 12:04:09
Postat av: Christer

SNooze är en mänsklig rättighet tycker jag. Problemet är att jobbet inte tycker det. Jag tycker det borde införas en laglig snooze-flex, så att man kan snooza minst två ggr innan man går till jobbet.



Apropå snusande. JAg har börjat att varannan snus ta en Onico, den tobaksfria schnusen. Kanske kan minska drogberoendet litegrann iaf..

2009-01-16 @ 12:16:30
Postat av: RvS

Ah, smart! med varannan Onico.



Lite som hm vem var det, Barbara Streisand tror jag, som drack hälften vanligt kaffe och andra hälften decaffed (i samma kopp alltså) Haha, vilken diva hon var/är.

2009-01-16 @ 18:21:56
URL: http://stockholmsmygstyle.blogspot.com/
Postat av: RvS

Test.

2009-01-16 @ 18:22:47
URL: http://stockholmsmygstyle.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Jag har inte snusat på hela dagen! Mest av lathet för jag orkade inte handla men ändå!

2009-01-17 @ 18:37:17
URL: http://byggaluftslott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0