Ett simkort bytt mot ett annat.

Berlinglitter från den absoluta början av detta år rann ur min mobil häromdagen när jag skulle lämna in den på grund av glappigheter.

Dyra mobiler i all sin ära men inte fan kunde de gamla hederliga 400-kronorsmobilerna bli glappiga? Det enda sättet jag hade sönder dem på var ju att dem, ja varje exemplar jag ägt, tvingats simma för eller senare. Men min dyra är alltså inne på lagning för stunden och nu har jag ett sånt där låneexemplar istället. Alla nyinlagda telefonnummer borta förstås. 

Jag har för första gången sedan 2002 köpt en träningskort. Det var i Karlstad sist, på Sundsta-badet. Gym och sim. Jag tror vi utnyttjade kortet tre gånger. Det drogs 219kr i månaden i ett års tid, fast jag hade typ ingen inkomst då så jag betalade på det i säkert två år. Med räntor och skit som tillkom. Ganska dyr entréavgift och inga muskler.

Nya tider. Denna vecka har det simmats tre gånger, totalt 144 längder x 25 meter. Med en inte alltför tillförlitlig överslagsräkning får jag det till typ lite mer än 3,5km. Det är som från min brygga till Stavsnäs Vinterhamn. Den sträckan tar jag i sommar. Det bubblar av stolthet i mig. Kan verkas löjligt men jag har gått å avskytt min lata sida i sedan jag kanske var 16 år så varje litet framsteg gör mig ju überglad. Det mest galna i denna otränsamma personlighet är att jag LÄNGTAR till nästa gång. Till gymintroduktionen på måndag, till att prova på poweryoga och hej-å-hå-studsibollipass med rejvmusik till. Och inte minst till träningen med träsvärd som dem har på Eriksdalsbadet.

Farväl lårgropar, trötthet och marulkshäng! Hej muskulatur och lite annan tur!

Kommentarer
Postat av: Karin

Fan va gullig du är! Blir helt glad av att läsa din pepp.

Knas att vi bara ringer om varandra.. Hur som, hör av dig om du vill ses imorgon! Jag är ledig efter 14.30 o skulle gilla en liten träff.

Puss, puss

2009-01-29 @ 21:19:25
Postat av: Ånaz

Hihi, jag vet, vi lyckas verkligen ringa varandra om vartannat! Jag jobbar i natt och tänkte träna på eftermiddagen imorgon men vad sägs om att ses framåt kvällen på ett glas vin på typ PSB/Pelikan eller bara en hängkväll hos dig typ?! Skulle älska't!



jag ringer imöra! Puss!

2009-01-29 @ 21:26:05
URL: http://byggaluftslott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0